Методи педагогічної корекції дітей
Гра «Фруктовий салат»:
Мета: Зняття емоційної напруги
Ведучий ділить всіх учасників на 3 групи: Яблука, банани, груші. Гравці стоять в колі, ведучий в центрі. Він називає будь-який з трьох фруктів - гравці з такою назвою повинні помінятися місцями. Якщо називається "Фруктовий салат", то місцями повинні змінюватися все.
Вправа «Джунглі» (на об'єднання)
На листочках написані назви тварин мавпа, крокодил, верблюд, вовк, лось. Назви тварин на листочках повинні повторюватися в такій кількості, щоб на їх основі можна було розділити групу на потрібне число мікрогруп по 3-4 людини. На одній картці написано «ворона». Не обговорюючи з іншими зміст картки, по команді всі починають рухатися, зображуючи свою тварину, мімікою жестикуляцією. Розмова заборонена. Завдання, яке стоїть перед учасниками, зібратися в групи всім мавпам, крокодилам, верблюдам, вовкам, лосів.
- Легко було «вороні»?
- Що відчувала?
- Які почуття були у інших «тварин»?
Фундаментом позитивної педагогіки є прийняття кожної людини. А причиною цього прийняття, тобто першим кроком - вміння побачити в будь-якій людині щось хороше, дати їй шанс проявити себе.
Кожна людина прагне до успіху і благополуччя. Вона хоче, щоб її любили і поважали, помічали і запам'ятовували.
Вправа «Балакучі руки» (метод «Карусель»)
Мета: емоційно-психологічний зближення учасників.
Час: 5-7 хвилин.
Хід вправи: Учасники утворюють два кола: внутрішній і зовнішній, стоячи обличчям один до одного. Ведучий дає команди, які учасники виконують мовчки в парі,. Після цього по команді ведучого зовнішнє коло рухається вправо на крок.
Варіанти інструкцій:
1. Привітатися з допомогою рук.
2. Поборотися руками.
3. Помиритися руками.
4. Висловити підтримку за допомогою рук.
5. Пожаліти руками.
6. Висловити радість.
7. Побажати успіху.
8. Попрощатися руками.
Психологічний зміст вправи: відбувається емоційно-психологічний зближення учасників за рахунок тілесного контакту. Між ними поліпшується взаєморозуміння, розвивається навик невербального спілкування.
Обговорення: Що було легко, що складно? Кому було складно мовчки передавати інформацію? Кому легко? Чи звертали увагу на інформацію від партнера або більше думали, як передати інформацію самим? Як Ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?
Гра «Кричалка»
Ми зараз будемо сваритися. Одна з команд отримує слово «так», а друга - слово - «ні». За командою ведучого кожна команда повинна говорити своє слово. Спочатку команди починають з шепоту, але поступово кажуть все голосніше і голосніше, в результаті все повинні кричати щосили. За командою ведучого (дзвіночок або плескання в долоні) все затихають. Вправа повторюється кілька разів.
Обговорення: Як виглядають люди, які гнівно щось кричать? З чим цей образ у Вас асоціюється?
У всіх прийомах зняття емоційної напруги слід особливу увагу приділяти своєму диханню.
Древня китайська медицина говорить, що всі хвороби від неправильного дихання. Зазвичай наше дихання поверхневе. Приблизно 1/3 частина обсягу легень наповнюється чистим повітрям. Необхідно кожній людині опанувати комплексом «Дихальної гімнастики».
Вправа «Перепочинок»
Зазвичай, коли ми буваємо чимось засмучені, ми починаємо стримувати дихання. Вивільнення дихання - один із способів розслаблення. Протягом трьох хвилин дихайте повільно, спокійно і глибоко. Можете навіть закрити очі. Насолоджуйтеся цим глибоким неквапливим диханням, уявіть, що всі ваші неприємності випаровуються.
Вправа «Повітряна куля»
Встаньте, закрийте очі, руки підніміть вгору, наберіть повітря. Уявіть, що ви повітряна кулька, наповнена повітрям. Стривайте в такій позі 1-2 хвилини, напружуючи всі м'язи. Потім уявіть, що в кульці з'явилася маленька дірочка. Повільно починайте випускати повітря, одночасно розслабляючи м'язи тіла, кисті рук, м'язи плечей, потім м'язи плечей, шиї, корпуса, ніг. Вправа виконується до досягнення оптимального психоемоційного стану.
Гра «Клякса»
Мета: зняти емоції. напруга
Обладнання: чисті аркуші паперу, рідка фарба (можна гуаш).
Хід гри
Ви пропонуєте взяти на пензлик трохи фарби будь-якого кольору і хлюпнути "пляму" на лист. Складіть лист вдвічі так, щоб "пляма" відбилась на другий половині аркуша. Розгорніть лист і постарайтеся зрозуміти, на кого або на що схожа отримана двостороння "пляма".
Агресивні або пригнічені люди вибирають темні кольори і бачать в своїх "плямах" агресивні сюжети (чудовиськ, страшних павуків і т. д.). Через обговорення "страшного малюнка" агресія дитини виходить, він звільняється від негативний енергії.
Гра «Фруктовий салат»:
Ведучий ділить всіх учасників на 3 групи: Яблука, банани, груші. Гравці стоять в колі, ведучий в центрі. Він називає будь-який з трьох фруктів - гравці з такою назвою повинні помінятися місцями. Якщо називається "Фруктовий салат", то місцями повинні змінюватися все.
Вправа «Джунглі» (на об'єднання)
- Легко було «вороні»?
- Що відчувала?
- Які почуття були у інших «тварин»?
Фундаментом позитивної педагогіки є прийняття кожної людини. А причиною цього прийняття, тобто першим кроком - вміння побачити в будь-якій людині щось хороше, дати їй шанс проявити себе.
Кожна людина прагне до успіху і благополуччя. Вона хоче, щоб її любили і поважали, помічали і запам'ятовували.
Вправа «Балакучі руки» (метод «Карусель»)
Час: 5-7 хвилин.
Хід вправи: Учасники утворюють два кола: внутрішній і зовнішній, стоячи обличчям один до одного. Ведучий дає команди, які учасники виконують мовчки в парі,. Після цього по команді ведучого зовнішнє коло рухається вправо на крок.
Варіанти інструкцій:
1. Привітатися з допомогою рук.
2. Поборотися руками.
3. Помиритися руками.
4. Висловити підтримку за допомогою рук.
5. Пожаліти руками.
6. Висловити радість.
7. Побажати успіху.
8. Попрощатися руками.
Психологічний зміст вправи: відбувається емоційно-психологічний зближення учасників за рахунок тілесного контакту. Між ними поліпшується взаєморозуміння, розвивається навик невербального спілкування.
Обговорення: Що було легко, що складно? Кому було складно мовчки передавати інформацію? Кому легко? Чи звертали увагу на інформацію від партнера або більше думали, як передати інформацію самим? Як Ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?
Гра «Кричалка»
Обговорення: Як виглядають люди, які гнівно щось кричать? З чим цей образ у Вас асоціюється?
У всіх прийомах зняття емоційної напруги слід особливу увагу приділяти своєму диханню.
Древня китайська медицина говорить, що всі хвороби від неправильного дихання. Зазвичай наше дихання поверхневе. Приблизно 1/3 частина обсягу легень наповнюється чистим повітрям. Необхідно кожній людині опанувати комплексом «Дихальної гімнастики».
Зазвичай, коли ми буваємо чимось засмучені, ми починаємо стримувати дихання. Вивільнення дихання - один із способів розслаблення. Протягом трьох хвилин дихайте повільно, спокійно і глибоко. Можете навіть закрити очі. Насолоджуйтеся цим глибоким неквапливим диханням, уявіть, що всі ваші неприємності випаровуються.
Вправа «Повітряна куля»
Встаньте, закрийте очі, руки підніміть вгору, наберіть повітря. Уявіть, що ви повітряна кулька, наповнена повітрям. Стривайте в такій позі 1-2 хвилини, напружуючи всі м'язи. Потім уявіть, що в кульці з'явилася маленька дірочка. Повільно починайте випускати повітря, одночасно розслабляючи м'язи тіла, кисті рук, м'язи плечей, потім м'язи плечей, шиї, корпуса, ніг. Вправа виконується до досягнення оптимального психоемоційного стану.
Мета: зняти емоції. напруга
Обладнання: чисті аркуші паперу, рідка фарба (можна гуаш).
Хід гри
Ви пропонуєте взяти на пензлик трохи фарби будь-якого кольору і хлюпнути "пляму" на лист. Складіть лист вдвічі так, щоб "пляма" відбилась на другий половині аркуша. Розгорніть лист і постарайтеся зрозуміти, на кого або на що схожа отримана двостороння "пляма".
Агресивні або пригнічені люди вибирають темні кольори і бачать в своїх "плямах" агресивні сюжети (чудовиськ, страшних павуків і т. д.). Через обговорення "страшного малюнка" агресія дитини виходить, він звільняється від негативний енергії.
Дякую. Було дуже цікаво.
ОтветитьУдалить