Поради та вправи на кожен день
Вранці.
Постарайтеся
знайти час для вироблення позитивного настрою на весь день. Сядьте зручно, розслабте нижню щелепу
і злегка відкрийте рот. Дихайте у
звичайному ритмі і, якийсь час, спостерігайте за своїм диханням. Читати далі...
Нижче
наведено короткий список простих і навіть банальних рекомендацій, які
допоможуть вам перетворити психічне, фізичне й емоційне напруження у творчу
енергію.
- Найчастіше дихайте глибоко і повільно, це зручно робити сидячи біля телефону, в машині, в автобусі, в перерві між уроками Читати далі...
Після роботи.
Ви прийшли з
роботи, закрили вхідні двері. Потім
ви відразу беретеся за домашні справи, перевірку зошитів і т. д. Про себе згадувати ніколи. Між тим, втома поступово
накопичується, знижується психологічна стійкість до впливу стресогенних чинників. Спробуйте зробити інакше: закривши за
собою вхідні двері, уявіть, що ... читати далі...
Перед сном.
Роль сну у житті
людини дуже велика. Під час сну
відбувається своєрідний поточний ремонт наших биоструктур: посилена
нейтралізація токсичних речовин, а також нормалізація таких важливих процесів,
як обмін речовин та енергетичний обмін.
Відомо, що ... читати далі...
Вправи для зняття психоемоційної напруги
Встаньте прямо,
підніміть руки вперед, пальці стисніть в кулак, одночасно напружуючи м'язи кисті,
передпліччя, плечі (3 - 4 с). Потім
розслабтеся: руки вільно падають вниз, здійснюючи маятнікообразние руху.
Вправа 2. Використання слова для релаксації. Концентруємо увагу і віддаємо
самонакази: «Увага на руки! Мої
пальці розслаблені ... Мої пальці і кисті розслаблені ... Мої передпліччя і
плечі розслаблені ... Моє обличчя спокійно й нерухомо ... »
Потрібно
знати, напруга яких м'язів викликає та чи інша емоційна реакція. Наприклад, при емоції страху або хвилювання в найбільшій мірі
напружуються артикулярних і потиличні м'язи, тому на їх розслаблення і слід
звернути особливу увагу.
Вправа 3. Використання подань для розслаблення.
Яскраве уявлення
про яке-небудь об'єкті здатне викликати відповідні об'єкту відчуття і реакцію
організму. Наприклад,
роздратування можна зняти, якщо уявити себе (бажано кілька разів) спокійним,
умиротвореним людиною, впевнено справляються з труднощами.
Вправа 4. Контроль тонусу мімічних м'язів.
Ця вправа
допомагає не тільки надати обличчю спокійний вигляд, але й домогтися
внутрішньої гармонії, заспокоєння. Текст
може бути наступним: "Моя увага зупиняється на моєму обличчі. Моє обличчя спокійно. М'язи чола розслаблені. М'язи очей розслаблені. М'язи щік розслаблені. На губах - легка посмішка ». Разом з посмішкою ми відчуваємо, як
йде напруга в обличчі і у всьому тілі.
Вправа 5. Контроль і регуляція дихання.
Так як наше
дихання і емоційний стан взаємопов'язані, то контроль та регулювання першого, можуть сприяти
саморегуляції другого. Спостереження
показують, як змінюється дихання в емоційних станах: рівне дихання сплячого, глибоке у замисленого,
прискорене у гамір, «роздуті ніздрі» у гнівається.
Розслабленню сприяє
так зване «повне дихання». Вдих і
видих виконуються через ніс. Спочатку
повітрям наповнюються нижні відділи легень (за рахунок руху діафрагми), живіт
при цьому все більш і більш випинається. Потім
вдихом послідовно піднімаються грудна клітка, плечі, ключиці. Повний видих виконується в тій же
послідовності: поступово втягується живіт, опускається грудна клітка, плечі,
ключиця. Це стабілізує емоційний
стан.
Вправа 6. Самонавіювання. При складанні особистої програми
самонавіювання, слід керуватися наступними правилами:
·
Формула
повинна бути чіткою і лаконічною;
·
Формула
не повинна містити частки «не»;
·
Обов'язкове
дотримання послідовності формул: «хочу - можу - буду - є». (Я хочу бути спокійним і впевненим, я
можу бути спокійним і впевненим, я буду спокійним і впевненим, я спокійний і
впевнений!).
Рекомендовані
програми самонавіювання.
1. для
оптимізації настрою: «я зібраний і урівноважений; в мене піднесений, радісний
настрій, бо я хочу бути активним і бадьорим, я можу бути активним і бадьорим; я
активний і бадьорий; я хочу (можу, буду) відчувати енергію і бадьорість; я
життєрадісний і повний сил, я оптиміст ».
2. для
відпочинку: «я спокійний, бо я абсолютно спокійний, бо я добре відпочиваю і
набираюся сил; відпочиває кожна клітинка мого організму; відпочиває кожен м'яз;
відпочиває кожен нерв; свіжість і бадьорість наповнюють мене: я відпочиваю».
3. для
налаштування на професійний стиль поведінки на уроці, подолання невпевненості,
скутості у спілкуванні з класом: «я абсолютно спокійний, бо я входжу в клас
впевнено; відчуваю себе на уроці вільно і розкуто; володію собою;
мій голос звучить рівно і упевнено; я добре проведу урок; настрій бадьорий,
мені цікаво вчити дітей; я спокійний і впевнений у собі ».





Комментариев нет:
Отправить комментарий